Business English
Aiheen kuvaus
-
Kurssimateriaali löytyy pääosin tältä Moodle-sivulta.
Kuhunkin kokonaisuuteen liittyy tehtäviä, jotka tehdään sähköiseen työportfolioon Google Driveen.
Suoritusmerkinnän (S) ehdot:
- Riittävä läsnäolo
- Kurssin pakolliset tehtävät on tehty ja palautettu kurssin Classroomiin
(liittymiskoodi: yqzhl4) - Kokeesta on päästävä läpi
-
In this section you should pay special attention to formal and informal use of language and learn the appropriate phrases to use in different situations.
Practise phone calls with your partner. You'll get the material in the classroom. If you wish, you could also practice by using your mobile.
In the last section, watch the two video tutorials first and then analyse what went wrong in the third video. Discuss how the man could have handled the situation differently and calmed the customer. Make some notes for classroom discussion. Finally, take the quiz.
-
Examples of phrases in formal and informal language when writing emails and letters
-
Advice on how to formulate the contents of an email to make it more effective
-
Advice on how to begin and end your emails
-
Useful phrases for making business calls
-
Video tutorial on what to do to tame an angry customer