Markkinoinnin kurssi: Koulutusosion tarkoitus on antaa opiskelijalle keinoja toteuttaa ne tutkinnon osat, joissa markkinointi on mainittu yhtenä osa-alueena sekä saavuttaa ammattitaitovaatimukset myös markkinoinnin osalta.


Kurssi toteutetaan moodle ympäristössä verkko-opintoina sekä kolmen lähipäivän aikana. Kurssi tulee läpäistyksi kun kaikki moodle-tehtävät ja ryhmätöiden esitykset on suoritetut määräpäiviin mennessä.


Kurssi sisältö: uudistuva markkinointi, markkinointiympäristö, segmentointi, markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointiviestintä, aiakkuuksien hallinta sekä sopimukset ja neuvotteleminen.


Oppimateriaalit:

Seija Bergström, Arja Leppänen: Yrityksen Asiakasmarkkinointi

Lottaliina Pokkinen, Artisti Maksaa, Neuvotteluopas luoville aloille

Richard Lewis, When Cultures Collide



  • Opettaja: Toni Hietala

Kurssilla perehdymme romantiikan ajan musiikkiin. Tarkastelemme musiikkia ihmisten toimintana, elävänä ja muuttuvana osana ympäröivää yhteiskuntaa ja kulttuuria. Poimimme musiikin historiasta konkreettisia esimerkkejä – esineitä ja teoksia – joiden ympärille rakennamme kertomuksia. Tutkimme olosuhteita, joissa  ne ovat syntyneet ja pohdimme, miten niiden kulttuurinen arvo ja merkitys muodostuvat. Tavoitteena on oppia etsimään, tuottamaan ja jakamaan tietoa sekä rakentamaan historiasta kytköksiä nykyaikaan ja omaan toimintaan musiikin parissa.


  • Opettaja: Anna Tuukkanen